XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: Сладкиш " ТИКВЕНА НАСЛАДА"

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и хобито на моя съпруг. Често намираме време за нея. Имаме стимул да готвим и го правим с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от нас, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРИМ!

неделя, 16 октомври 2011 г.

Сладкиш " ТИКВЕНА НАСЛАДА"

Тази рецепта датира в тефтера ми от времето, в което още бях ученичка.
Правила съм десерта много пъти, но сега малко го осъвремених с орехите и кроканта, които сложих отгоре:).
За някои комбинацията вероятно е странна, но вярвайте ми, че всичко това- ТИКВА, ОРИЗ, КРЕМ КАРАМЕЛ И КРОКАН, събрано на едно място, е много вкусно.

ПРОДУКТИ:
около 1 кг изчистена тиква
1 ч. ч. ориз
3 яйца
1 ч.ч. захар
500 мл прясно мляко
2- 3 ванилии
1 ч. л. канела
1/ 2 ч. ч. нарязани, изпечени и озахарени орехи
1/ 2 ч. ч. счукан крокант
50 гр краве масло

НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:
 Нарежете тиквата на "локумчета" и я задушете или сварете почти до готовност.
Сварете ориза и го промиите със студена вода през гевгир.
Разбийте сместа за крем карамела- яйцата, захарта, млякото и ванилията.
Вземете тава и на дъното и разтопете половината от посоченото количество масло.
Върху него наредете тиквените парченца , а между тях разхвърляйте ориза.
Поръсете с канелата.

Залейте с млечно- яйчената смес и най- отгоре разхвърляйте останалото масло, нарязано на малки кубчета.
Сложете тавата с десерта в предварително загрята фурна и печете на 180 градуса около 30- 40 минути.
Извадете тиквеното произведение :) и го оставете да се охлади.
Поръсете го с орехите и начукания крокан и го приберете в хладилника, за да изстине напълно и се стегне добре.
/ Моят сладкиш престоя в хладилника цяла нощ/.
Нарежете го на пастички и го консумирайте студен!
ДА ВИ Е  СЛАДКО! :)

16 октомври 2011 г

2 коментара:

  1. Интересно предложение!Ще го проблавам задължително,благодаря за идеята!

    ОтговорИзтриване
  2. интересен и оригинален сладкиш
    точно за любителите на тиква и съм сигурна,че ще ми хареса,жалко,че у дома само аз ям тиква
    но с удоволствие ще си взема от твоя
    поздрави и прегръдки
    мария

    ОтговорИзтриване