XSbfAFb72XPu3PzchBts4AT24m9j9V expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> expr:content='data:blog.isMobile ? "width=device-width,initial-scale=1.0,minimum-scale=1.0,maximum-scale=1.0" : "width=1100"' name='viewport'/> КУЛИНАРНА РАЗХОДКА: ЧАТАЛ ТАТЛЪСЪ

Всичко за мен

Моята снимка
Червен бряг, Плевенска, Bulgaria
Кулинарията е моето хоби и хобито на моя съпруг. Често намираме време за нея. Имаме стимул да готвим и го правим с желание и лекота. На всички вас, които харесвате приготвеното от нас, СЪРДЕЧНО БЛАГОДАРИМ!

неделя, 14 август 2011 г.

ЧАТАЛ ТАТЛЪСЪ

   Всички знаем, че турските сладки и сладкиши са с доказани вкусови качества.
Не бях правила ЧАТАЛ ТАТЛЪСЪ, даже не бях и чувала за тях, но видях идеята от Биляна Янкова в готварската група на Фейсбук " Нашите вкусотийки", хареса ми и реших да изпробвам рецептата. Мнението ми за тях е е много добро и съм сигурна, че ще се харесат на всички, които обичат сиропирани благини :)
ПРОДУКТИ ЗА ТЕСТОТО:
1/3 ч.ч. кисело мляко
1/3 ч.ч. олио
1 яйце
1 бакпулвер / 10 г/
2 ванилии
щипка сол
около 2 ч.ч. брашно)

ПРОДУКТИ ЗА СИРОПА:
3 ч.ч. вода
2 ч.ч. захар
 3 ванилии 

НАЧИН НАПРИГОТВЯНЕ:
     Най- напред  сварих  сиропа и го оставих да се охлади напълно.
 От продуктите за тестото замесих меко тесто.
 Разточих го на тънък лист.
Листа нарязах на ленти с ширина около 1 см и дължина около 20- 22 см.
В началото на всяка лента поставях  вилица в легнало положение и около нея навивах тестената лента с въртеливи движения на вилицата.
 Лентите не трябва да са по- дълги, за да не останат сурови вътре.
 Забележка: Оригиналната рецепта при приготвянето на тези сладки е чрез пържене, но аз ги изпекох, за да не поемат много мазнина.
  Наредих ги в суха тава на разстояние една от друга.
Печенето бе в предварително загрята фурна на около 190- 200 градуса в продължение на 18- 20 минути. Извадих ги тогава, когато на цвят станаха бледо златисти.
Още горещи ги залях със студения сироп като през първите 4- 5  часа се сиропираха  с " дупето "нагоре, а след това в нормално положение.
Правих ги за близки хора и исках да са попили добре сиропа, затова ги приготвих предната вечер преди събирането. В последните няколко часа сложих сладките в хладилника, завързани в торбичка, за да се охладят добре.

                          ДА ВИ Е  СЛАДКО, както казват в турските сериали! :)

                                                               12 август 2011 г

1 коментар:

  1. страхотни са,браво,аз ги правих пържени,но следващият път ще ги пробвам така,мерси
    поздрави

    ОтговорИзтриване